Monday, 9 April 2012

PROGRAM MESCA

Pd 16-18 mac 2012..aku, miss harm, kak siti n kak hey join program khidmat masyarakat , kpm dgn kerjasama UKM di RKT sungai asap gua musang Kelantan..
berita nie dapat tau pun last minit, mnyebabkan ak n the geng kelam kelibut mtk kebenaran cuti tanpa rekod untuk hari jumaat..
jumaat jam 7..pantual!!ak n miss harm dah sampai tempat tgu bus..tp non ada yg lain..janji melayu mcm ni laa..alih2 kul 9 jgk baru gerak..hampagesssss btl!
program niee kerjasam MESCA KPM, UKM, Penduduk2 Kg, Felda Kesedar, Kementerian Pertanian Dan Komoniti..
sampai GUA MUSANG jam 3, lama kan perjalanan kami, sakit pinggang ak dk atas bus lama2..sampai je trus mkn, perasmian, n bagi ibu n bapak angkat..xsabar ak nak tgk sape mak ayah angkat ak..ni firstime ak sertai program mcm ni..xcited!
debaran makin terasa bla nama ak n miss harm dipanggil..kantoi masa tu kami tgah mkn bubur kt luar..cpt2 larii naik pentass..wat hal btl..tgk2..mak oi ramainyer adik beradik ak..xkan duk 1 umah..ad 9 org..kaya plak mak ayah angkat ak nie..besr mn umah dia??mcm2 ak fikir..
*umah mak ayah ~ pilih bilik masing2..semestinya ak ng miss harm..bilik mcm hotel, padahal umah kg je..tetiba rasa kagumm, pandai diorang buat duit..wat homestay..lepak2 ng adik beradik angkat..mlm tuu join mlm kebudayaan kg..terbaik lahhh..

 
ni masa gelabah nak dapat family angkat
pg sabtu awal2 lg da siap2..ad aktiviti daki gua musang..memang mencabar walaupun ak dah ada pengalaman sebelum2 nie..mencabar bla kita pegi dlm kuantiti yg ramai..of coz laa plu ada tlg menolong kan..supaya semua misi brjaya dicapai oleh sume org..~begitu semangat kan ayat ak..hehehhe..semangat berkobar2 untuk sampai kepuncak..akhirnya..3jam mendaki, panjat sini, panjat batu, lompat sini situ, jd tarzan n mengensoottt sampai kotor sluar..Alhamdulillah semua slamat kepuncak..kat puncak dapat lihat 2 bndar gua musang iaitu Bandar lama yg ekonominya di monopoli oleh kaum cina..n Bandar baru yg baru di bina, yg dihadkan  n diberikan keistimewaan kpd org melayu kita untuk cri peluang perniagaan..bijak pemimpin kita kan!
ak n k.nor boleh dikategori kan top 5 terawal sampai ke puncak..ate doh name olahragawati BPPA mn leh xmnonjol kan k.nono..hehehe..kredit too miss harm..
aktiviti petang slepas turun dari gua..makn2 tepi sungai..mandi manda..fresshh kan bdan yg dak letih sgt2..sbb kul 5 ada game netball 3 penjuru with PPD GUAMUSANG n STUDENT UKM..of coz laaa mesca menang kan..kate naik bus SSBJ..bajet atlet..atlet veteran..hehehhe..

apa mcm??? ad bran??
mlm tuu plak “FORUM PERDANA”.. semangat nie pg..last sambutan xramai..mn sume org ni..rupanyer ad game BOLA mlm tuu..KELANTAN vs PERAK..2-0 yeee...tp tu laaa..ilmu agama xda yg join..xtau nak komen ape..renung2kanlah dan selamat beramal.. balik dr forum mak ayah cadangkan nak buat BBQ..terharu jee rasa..walaupun penat ak nak jgk wat..ikan tangkap dlm kolam je..kul 12 mkn2 sume..esok da  nak balik..
  
ari ahad 18.03.12, aktiviti dengan family angkat..ak tdo..demam n sakit badan..kul10 g pasar cri buah tangan sikit..lepas zohor ada perasmian penutup oleh Timbalan Menteri Kem Pertanian N Komoniti..dapat duit saguhati lg..dah keje pun dpt saguhati lagik..kul 4 otw balik putrajaya sampai ofis pkul 12..

legnote : isnin esok nak keje ke xnak!                                                                                                                       


brought to you by,
>>>anietoo<<<

3 comments:

a.R said...

siyoooknye ani.... Jeles la plak...

Lepas ni kalo ad g kte nak jugak la....

Tapi yang panjat bukit.tu mcm tak bleh jew....hmmmmm acik penat lol nanti.....huhuhu~

ddlea said...

macam best jewww

Unknown said...

jom join len kali..
kte pun semput jgk..xpe..ni pengalaman..bla ag kannn..