Lumrah kita, manusia selalu lupa n mudah lupa kan.. so untuk mengelakkan semua memori ini lost n terkena virus trojen, aku wat2 rajin nak update.. yelaa kita xtahu ape nasib kita, kemana kita n hala tuju kita lepas ni kan.. aku bersyukur dan sentiasa berterima kasih kerana mampu berada dalam keadaan baik di perantau.. terasa pilu sedikit je..hihihi
Alhamdulillah juga hari ini dan 6 Ramadhan 1434 masihi (150813).. sekejap je rasa.. dan mcm2 dah jadi n bakal terjadi lagi.. sbb dah ada dalam perancangan.. cheeewww..
awal2 Ramadhan dah trima ujian..tp xpee cool je..sbb aku kan longrengjerrr.. terpaksa tolak moto sbb kehabisan minyak.. ni laa aku ckp td manusia mudah lupa.. kepala otak dah set dah nak isi myk petang balik keje tp sbb lupa kan..hah! merasa laa kau tolak moto dlm bulan Ramadhan, hari pertama puasa ok.. masa tuu rasa sedih sgt.. tp bila terkenang rasa mcm nak gelak.. salah sape?? salah diri kau laa kan.. hauhuahua..
hari ke 2 dan 3 puasa aku ada bengkel task force dekat JPWP Putrajaya.. jd cikgu.. walaupun xtersampaian niat nak jd cikgu kan, tp doa aku makbul juga tau.. Allah bg aku ajar pegawai/ staf bukan ajar murid2.. ok laa tu kan.. mnyampaikan ilmu berguna juga kan.. Alhamdulillah.. dan 2hari berlalu ini trasa skejap je, tgk jam dah petang.. balik tapau lauk untuk berbuka..
Bulan ini bulan Allah makbulkan doa umatnya.. sbb tuu laa kita kena doa byk2 n yakin.. kdg2 aku pun xkuat juga, tp sampai bila.. so, otak aku ligat je fikir kemeriahan kat mana aku nak cari untuk berbuka dan yang penting bukan buka sorang2.. sedih tau.. tiap2 petang tepon maa, masak ape buka ape, mkn ape..
untunglaa yang buka umah maa.. xpe, ma ,mesti bangga aku berdikari kan..yeahhh...
![]() |
| puasa ke 3 dan hari adah first weekend |
hari 1 weekend xsempat snap pic..dah pelahap..hihi..meriah walaupun brdua je.k.nono masak ikan rempah kicap, kuih bingka ubi.. aku? mana sempat masak..jgn nak ckp aku malas ok.. aku ada class laa hari sabtu dan hari ahad.. hari sabtu kelas habis awal dah tp hujan laa..kecian kan..sampai umah 6.30 dengan basah kuyup..pakai baju hujan pun sama je.. nangis sambil merempit (air ujan ok) n telan air hujan ckt..hahahaha.. so aku tapau je la kat bazar p11, tapau ayam madu bakar, ikan keli belada, karamel dan agar2.. sampai umah cite kat k.nono, ckp sume kuih mahal.. kuih perahu 5biji RM 3 ok..kecik je kuih..tp nak wat mcm mn kan.. mayb tempa sewa tapak mahal kot.. peniaga pun nak untung.. kau je kot rasa mahal tp orang lain x.. bkn kedekut tp duit byk nak settle yuran laaa..emmmm..
ishh..xsedih pon.. wekks!
bila nak trawih nie.. surau kt bawah flat aku ada.. jom!
sabah i'm coming...yeahh dapat buka awal..hihihi... i loike!
tiket balik raya dah habis laa.. balik naik DCD laahh!
bai..
( ⌣́,⌣̀)\(^◡^ )

No comments:
Post a Comment