Wednesday, 14 December 2011

wooooooooooooooiiiiiii saaaaaaaaakiiiiiiittttttttt!!!!!!!!

nie yang aku join...wakil "BPPA"...hehehhe..ko penah main????
\
HEBAHAN MESCA
KARNIVAL SUKAN MESCA : PERTANDINGAN PAINTBALL  ANTARA BAHAGIAN/INSTITUSI/SEKOLAH  (KEAHLIAN MESCA SAHAJA )
TARIKH : 11 DISEMBER  2011, 8.30 PAGI, 
TEMPAT: PUSAT KOKURIKULUM WP PUTRAJAYA, PRESINT 11, PUTRAJAYA



jom tgk nie...arahan dari "PENGURUS PASUKAN"..

PAINTBALL MESCA
 TEMPAT :
Pusat Koko Presint 11-3 (Dekat dgn SK Putrajaya)
TARIKH ;
11.12.2011
WAKTU :
8.00 a.m shud b there.!!

Jom tengok etika berpakaian semasa hari jadik…..
Etika Pakaian ;
1.      Adalah lebih afdal memakai baju berlengan panjang. Lengan pendek pun tak apa. Sama kaler lg bagus!
2.      Treksut lebih baik. Jeans takut ketat. Huhu~
3.      Makesure berkasut.
4.      Bawak la tuala or handkerchief sbb face mask yang di provide tuk games ni dikongsi beramai-ramai. (paham2 je lah kan)
5.      Baju kene tight-in masa games berlangsung.
6.      Siapa yang ada glove boleh aja guna. Glove org g kebun adalah lebih baik. Glove Khairul Fahmi tu boleh tapi takot korang tak ley nak tembak je nanti..
7.      Cincin atau sebarang yang berkilat adalah tidak digalakkan pakai semasa games berlangsung. Sbb merkemungkinan akan menarik perhatian pihak lawan.

Pakaian yang DILARANG!!!!!
1.       Tak dibenarkan memakai pakaian berwarna ;
·         Oren. Kerana berkemungkinan besar peluru yang digunakan adalah berwarna tersebutzz.
·         Baju belang HITAM PUTIH.
·         Baju belang KUNING HITAM.

PERMAINAN:
1.       5 orang akan bermain dalam setiap game.
2.       Selagi tak habis game, pemain TIDAK dibenarkan membuat pertukaran. (Mcm main bola sepak tuh.)
3.       Yang ni paling penting…. MANA-MANA PEMAIN YANG SUDAH BERADA DI DALAM GELANGGANG TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI MEMBUKA FACE MASK . SEKIRANYA MELANGGAR PERATURAN NI, MAKA PENYERTAAN PASUKAN SECARA AUTOMATIK AKAN DI DISQUALIFIED UNTUK GAMES TERSEBUT….
4.       Marker @ Pistol tidak dibenarkan di bawa keluar.
5.       Dalam gelanggang jangan tembak orang yang pakai baju belang-belang sebab diorang adalah MARSHAL…kalao korang nak kene penalty, sila berbuat demikian..hihihihihi~
6.       Tempoh permainan adalah selama 5 minit @ mengikut bil pemain yang mati. Sekejap?? Korang merasalah duk dalam tu. 5 minit tu macam berada dalam alam barzakh…

Dalam permainan ni akan ada beberapa arahan yang mesti diikuti ;
1.       10 Second Warning ; Bersedia dalam gelanggang.
2.       Sebarang benda atau objek yang ada kena mengena dengan pemain cth, sapu tangan or sarung tangan apabila terkena tembakan akan dikira mati.
3.       JANGAN jerit ‘adoiiiiiii’ kali dah terkena tembakan, sebab automatic nanti dia kena tarik keluar dari gelanggang. Sebab korang dah dikira mati kene tembak.
4.       Kalo dah mati terkena tembakan pihak lawan, letak tangan diatas kepala. Supaya korang tak kene tembak lagi. Sakettttt tu kene tembak peluru tu.

Aim !!!
Apa yang kita perlukan untuk win the games adalah ;
1.       Amik bendera yang diletakkan dekat kawasan pihak lawan. Kalao kita dapatkan flag tu, maka kita akan ada point. Kita masih lagi menang.
2.       Tembak seberapa banyak yang boleh tembak. (Pihak lawan ler).
3.       Kalo korang tembak semua dah mati tapi tak amik bendera, point tuk group tak ada. Tapi group masih lagi menang.
4.       Kalao kita dapat amik bendera dan selamat bawak ke kawasan kita, maka kitaakan ditabalkan sebagai pemenang. Meskipun mereka ada lebih askar dari kita.

Makluman;
Untuk makluman korang, 24 pasukan berkemungkinan akan bermain. Dan mungkin pihak penganjur akan buat group. A,B,C,D…lawan lah korang.
Korang juga mungkin paling kurang akan bermain sebanyak 3 kali. So ada harapan la tuk semua 7 orang tu main dalam games.. Jangan tamahak2 tawww…!!!!
So, segala keperluan untuk permainan ni sahaja, akan disediakan oleh pihak penganjur… Cth, face mask, marker, peluru etc. Makan disediakan oleh group sendiri.
Maklumat lebih lanjut, Jai Rizal akan buat taklimat kot…hihihihi~
Arahan yang lebih terperinci mungkin akan di berikan masa taklimat dengan penganjur masa hari berlakunya peperangan itu nanti…ok kawan2…..!!!!!
HAVE FUN!!!!! 
                aze
SITI AZIZAH RAHAMAT

legnote: ak firstime nieee...huahauhauahauua..ko knl aze???cun ke dia???hehhehe


to be continue...

2 comments:

a.R said...

ha!!!

yang ni memang buat hal!!!!!

Unknown said...

hehhee..famoss x???