yg penting dapat cuti tanpa rekod..haaaahahahah...
ingat aku rajin g keje ke??? kurang rajin jew.....kain tebal .n kain palas bab kata k.nono..heeeee
05072012-dlm kul 11 aku n the geng bertolak ke na..na..na.. ganu kite... area jam 4 dah selamat sampai ke BTPB Marang..ape lagi..tdoo laaa sampai matahari tegak atas kepala..
mcm sebelum2 nie jgk laa..aku n k.nono mana pernah dtg awal..naseb baik bkn g outstation keje je..kna marah laaa..asik lambat jew..hehehehehe..kena tinggal bus bru padan muka..
dah dicop org sentiasa terhegeh2..bla dtg awal sume mgelabah..bajet artis datg..nak hampar kapet merah... *tepuk tgn ramai2 lgi... vanganngggg!
06072012- aktiviti makang nasik dagang sampai muntah~ best n murah.. i loike!
pastu..lawatan sambil belajar ke muzium Negeri Kuala Terengganu..mcm bdk2 skolah weyyy...trun bus ramai2..jalan dlm kmpulan..ambil2 gambar yg mcm org xpenah pg Muzium..
~hah! jgn ckp muka aku xsesuai jdi bdk sekolah..aku side kick rusuk ko kanggg!!!
xpecaya???tgk nie rrr..bukti ok..hehehhe
masuk berbayar yee.. -harapmaklum- dalam muzium ada pameran songket, latan lama untuk buat songket, batu bersurat, jenis2 songket, colour untuk buat songket..dlm pameran khazanah islam china terdapat byk penemuan monumen dah hadiah dari negara china tentang pkembangunan islam di sana.
.
seterusnya kami org ke taman tamadun islam..sedikit info aku nak share..
*sila jgn baca...
Taman Tamadun islam trletak di Terengganu yg satu2nya bercirikan islam pertama di dunia dri segi kesenian reka bentuk serta budaya. kira2 21 monumen terdpt dlm Taman Tamadun mengikut skala 1.8 drpd saiz asal. Hampir 65% proses pembinaan taman tema ini mendapat sentuhan drpd kontraktor dan tenaga mahir tempatan manakala selebihnya adalah diambil drpd kpakaran tenaga luar negara. Sesetengah monumen trdapat kemudahan tayangan video bg mmberi maklumat secara intraktif kpda para pengunjung. harga tiket RM10.00(dewasa), RM5 (kanak2 & warga emas), bkn warganegara RM 20/ org..
to be continue.. second day..

1 comment:
TAKKKKKKKKK BESTTTTTTTTT PUNNNNNN.....
MUAHAHAHAH....
>sbb tak ikot sekali...<
:)
Post a Comment