Monday, 23 July 2012

Salam Ramadhan

alkisahh....
puasa ke xpuasa ke, dtg keje dah lewat wehhhh...
tension aku..jalan jem..sume nak masuk awal..yelaa kan nak kua awal, nak masak2..heeeeeeeeeee

ari ni ada morning prayer... n unit AA punyer turn jd urus-lagi-x-setia...
tetiba akalfikiran rasa nak fikir n mnyibok nak tau sape jd MC?, sape bg talk??, perkongsian ilmu plak sape??
ye..itu bkn urusan aku, tp aku kan mak-jemah-serba-nak-tau..hahahhha

jwapan bila ditanya..
sume xtau..

aku xnak jdi punca bila unit aku malu kena BBoooooo nti.. cpt2 tpn bos.. bos aku nyer turn rupenyer..

kan dah wat magic...

pagi2 kena jd bidang terjun katanya...

10minit kna prepare..aku tlg cri artikel ilmu untuk dikongsikan nti..
sape baca doa??? hah! xsangka kan..abglong laahhh ustaz kita pagi nie..

just nak kongsi nie.. jom baca..

>>>Selamat memasuki Fasa ke-2 Ramadhan 1432 secara rasminya hari ini. Sepertimana kita tahu, Ramadhan, pada awalnya RAHMAT, Pertengahan PENGAMPUNAN, dan Penghujungnya DISELAMATKAN DARI NERAKA. Dalam masa yang sama, banyaknya Bonus Istimewa RAmadhan ni setiap tahun, iaitu Setiap amalan digandakan ganjaran 10x ganda, LAILATUL QADAR, Dibelengunya Syaitan dan bermacam2x lagi. Yang pastinya, kita generasi sekarang banyak terlepas peluang hebat ini, termasuk diri ini.
Sedikit perkongsian bersama, sementara kita diberikan kesempatan bertemu Ramadhan kali ini, kita boleh mulakan titik punca untuk merubah dari sekarang kepada lebih baik. Dariapda Malas kepada Rajin, daripada lalai kepada tekun, daripada dunia kepada akhirat dan sebagainya. Saya sebagai org muda, masih lagi susah untuk berganjak kepada lebih baik, masih lagi di takuk lama, dan perlukan latihan bagai, dan sebagai tempat latihannya, Ramadhan merupakan tempat sebaiknya untuk melatih diri. Tanpa Ramadhan, jiwa kita susah untuk menangis dan khusuk kepada Allah, kenapa Ramadhan? Kerana Ramadhanlah masa Allah sediakan untuk hamba2nya kembali khusyuk dan melatih diri kembali kepadaNya.
Ramadhan bukan bulan Transit untuk Syawal !!! Ramadhan juga bukan bulan berpuasa Perut semata-mata, Bahkan Ramadhan ialah bulan mengenal erti kemanusiaan sejagat, bulan mendidik nafsu, bulan silaturrahim dan juga bulan menjalankan kebajikan. Jangan sampai suatu masa nanti, Ramadhan tinggal pada nama, sekadar tempat persinggahan sementara menggu raya. Tidak perlu menunggu masa hadapan, sekarang ini pun, kita sudah merasinya, generasi moden sekarang, sudah mengabaikan keindahan Ramadhan itu. Ramadhan Tanpa ibadat, khusyuk dan penghayatan ibarat, menjerang air sampai kering. tiada hasilnya.
Untuk diri saya dan pembaca semua, Hargailah Ramadhan yang kunjung tiba dengan menghidupkan siang dan malam dengan kebaikan dan amalan. Luangkan lebih masa dengan Al-Quran, Beriadahlah di malam nya dengan Solat Taraweh, Ringankan tangan dengan bersedekah, beratkan mulut dengan kurang bercakap, rehatkan mata, telinga serta anggota badan dari dosa. Insyallah, Kita boleh mencuba dari sedikit demi sedikit sehingga kita dapat kenikmatan Ramadhan itu.

Adakah ini Ramadhan kita yang TERAKHIR ???<<<<


dah kata bos, xda prepare pun terbaekkk jee talk dia.. tp kantoi plak benda lain, nama TSUB pun lupa..bkn xingat..mengelabah kot..hahhahaha..

>>>SALAM RAMADHAN UNTUK SUME...SAMA2LAH KITA BERUSAHA BERILMU DAN BERAMAL<<<

jom kita start keje n mencergaskan diri.. * katanyerrr...heeeeeee
upah bagi duit raya boleh???ahhahhaa

2 comments:

a.R said...

terawikh kat mane dekkkkk???

Unknown said...

kat masjid besi..heeeeeeee